vrijdag 26 februari 2010

Home sweet home



De afgelopen dagen heb ik alleen maar gesneden en gesneden en gesneden.
De achtergrond blokken zijn af, bij sommige heb ik moeten smokkelen (lapjes aan elkaar gestikt) omdat ik anders te weinig stof had. 


Van het rest afval ben ik maar wat gaan naaien, en machinaal borduren. hierdoor kwam ik op het idee om de Home sweet home (HSH ga ik de quilt voortaan noemen) machinaal te doen. Kan ik eindelijk eens al die steken die op mijn machine zitten eens uitproberen. Hier zie je een stukje van het proeflapje.








Toen het uitrekenen van de huisjes en deze weer snijden. 
De daken heb ik meteen overgetrokken op vlisofix.
Na anderhalve dag strijken, plakken en knippen is dit het resultaat tot nu toe. Met de machine heb ik nog niets vastgezet.






De randen zitten nog niet aan de blokken, deze moet ik nog snijden. Ben van plan om nu 1 voor 1 de blokken onderhanden te nemen. Vastzetten, ramen en deuren plaatsen en de bloemen e.d maken.

2 opmerkingen:

  1. Hai!

    Ik vind je blog nu al leuk en inspirerend. Zlef ben ik nu bezig met de tailfeather van Cinderberry stitches, maar de HSH ligt als volgende al klaar.
    Veel succes ermee!
    Anita

    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, zelf vind ik het ook leuk om allerlei blogs af te gaan om ideeën op te doen. Heb je zelf ook een blog zodat ik kan zien hoe je tailfeather quilt eruit komt te zien. Kan ik misschien weer inspiratie op doen via jou.

    Groet van Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen