maandag 7 juni 2010

Dear Jane....Daar ga ik dan.

Ik ben iemand die het graag van te voren goed voorbereid. Dus daar krijgen jullie nu ook iets van te zien.


Eerst begonnen met het boek te slopen, anders krijg ik de patronen toch echt niet netjes overgetrokken.


Bij de Action vlug een ordner en hoesjes gehaald. De zijranden van de bladzijdes netjes gesneden en in de hoesjes gedaan.
Vraagje.........Vinden jullie het ook zo stom dat ze de boeken zo maken dat je ze wel uit elkaar moet halen?
Waarom niet met een ringetje i.p.v. verlijmen.


Bij That Quilt zie je hoe je je lijnen moet knippen om het op de paperpiece methoden te doen. Ik ben de lijnen en de getallen in mijn boek aan het tekenen.


En natuurlijk het kleurgebruik uitgetekend. 
In eerste instantie wilde ik met de blokken beginnen van links naar rechts. Ik denk nu echter dat vanuit het midden het prettigste werkt voor mij. Raak ik niet al te veel verward door al die stofjes.


Ook nog even een update van mijn hexjes, zoals jullie zien ga ik verder met steeds minder wit. De bedoeling is dat de blommen dadelijk rechtstreeks aan elkaar vast komen te zitten.


Zoals links onder.

Groetjes en tot de volgende keer, Saskia.

3 opmerkingen:

  1. Wauw... ik wist niet dat je eerst moet slopen voordat je er mee aan de slag kan. En ja als je het goed plat moet hebben om mee te werken, is zo'n verlijmd boekje een ramp!! Da's niet handig van ze!!!

    Die eh, hexagonnetjes (?), ben er niet zo in thuis vandaar dat vraagteken, maar ik vind het prachtig hoor, dus ben héél nieuwsgierig en geïntereseerd!!! Die hexagonnetjes dus, dat ziet er prachtig uit met al die kleuren. Inderdaad allemaal bloemen, ik vind het heel mooi worden en ook zo supervrolijk!!

    Hoe zet je al die losse zeskantige lapjes aan elkaar ?!?! en met wat voor steek?!?! Ik ben een leek, dus misschien domme vraag, maar naaitechnisch zie ik het niet met een machine gebeuren..... vandaar!!! Zal toch eens googlen....

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Collie,
    Dat gaat heel makkelijk hoor. Ik ben ook een machine mens maar dit moet echt met de hand. Gewoon verkeerde kanten op elkaar en langs de randjes vastzetten. Ook met de kartonnetjes erin is het heel flexibel werk.
    Groet van Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed Saskia dat je bent begonnen!! Ben benieuwd naar je eerste blokje!!

    BeantwoordenVerwijderen