dinsdag 11 mei 2010

Ziekerig.

Wat een begin van de week, ik zou eigenlijk weer moeten gaan werken de afgelopen dagen. Maar in het weekeinde asperges gegeten, hier is de hele familie ziek van geworden. Laat ik het zo zeggen, erg lekker rook het niet in huis.
Ook al voel ik me niet lekker..........ik kan het nooit laten.
Gisteren heb ik 6 kussens voor op de nieuwe bank gemaakt.



Toen de rest van de familie thuis kwam kreeg ik de mededeling dat ze ( Doortje en Erwin) ze spuuglelijk vonden en niet op de nieuwe bank mogen komen te liggen.
Ik vond de kleuren wel mooi passen bij dat groen. Zo liggend op de oude bank zijn ze toch wel erg groot. Sara vind ze gelukkig prachtig dus dan maar naar haar kamer. Ik hoop dat ze dan wel nog een slaapplekje kan vinden in haar bed. Van de restanten van de stof zal ik een simpele quilt maken voor op haar bed.

Ik hikte er al een paar dagen tegenaan maar uiteindelijk toch maar begonnen met de HSH te sandwichen.
Als ik het van te voren had geweten had ik het al lang eerder gedaan. Wat een wonder apparaatje de Micro Stitch.

Eerst de achterlaag op de vloer geplakt met schilderstape. Dan de vulling erop geplakt. Dit plakken gebeurd alleen maar aan de boven en onderkant.
De toplaag daar weer op vast geplakt. Dan gebruik ik een lange rol van een oud rolgordijn. Deze stop ik onder de onderste laag en nieten maar. In totaal ben ik nog geen 1,5 uur bezig geweest.



Nu ligt hij netjes opgerold op een plekje om te gaan beginnen met doorpitten.

1 opmerking:

  1. Wat ligt het strak. Ik heb absoluut geen verstand van dit soort handwerk, maar ik vind het altijd zo prachtig om te zien.... Als hij doorgepit is zal het wel helemaal een plaatje zijn!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen